Här kan du som jobbar eller har jobbat inom Linköpings kommun beställa tjänstgöringsintyg. Vi handlägger inkomna ärenden i tur och ordning och handläggningstiden är 1-5 arbetsdagar. När ditt tjänstgöringsintyg är klart så kommer du bli meddelad på den e-postadress som angetts.
Vad kommer ditt tjänstgöringsintyg innehålla?
Ditt tjänstgöringsintyg kommer innehålla information om dina senaste anställningar i Linköpings kommun. Om du jobbat många år inom Linköpings kommun så kommer det eventuellt inte innehålla de äldre anställningarna.
Tjänstgöringsintyget innehåller uppgifter om tidigare/befintlig anställningstid inom Linköpings kommun, men inga uppgifter om din arbetsinsats.
Om någon information på ditt tjänstgöringsintyg är felaktigt, eller om du saknar någon anställning som borde varit med, vänligen kontakta din senaste chef, administratör eller HR för att begära ett nytt anpassat tjänstgöringsintyg.
Information om tjänstgöringsintyg
Ett tjänstgöringsintyg kan du behöva för följande ärenden:
- AFA Försäkring/försäkring på jobbet
- Arbetsansökan/jobbansökan
- Arbetsförmedlingen
- Utbildningsansökan
- Lärarlegitimationsansökan
- Migrationsverket - för ansökan om uppehållstillstånd
- Pensionsmyndigheten
Om du behöver arbetsgivarintyg eller tjänstgöringsbetyg
- Om du behöver ett intyg till A-kassan, dvs ett arbetsgivarintyg, tar du istället kontakt med din chef.
- Om du behöver ett intyg med uppgifter om din arbetsinsats, dvs ett tjänstgöringsbetyg, tar du istället kontakt med din chef för den anställning det avser.